Zprávy z internetu
Zobrazení vybraného článku:
Nemocnice České Budějovice zahájila v červnu tohoto roku rozsáhlý projekt, jehož cílem je revidovat a nově nastavit procesy v rámci tzv. Compliance Management Systému (CMS). V období zhruba dvanácti měsíců proběhne důkladné zmapování vnitřního prostředí organizace, analýza a úpravy interních předpisů, příprava dalších interních předpisů z oblasti compliance*, přijetí systému hodnocení rizik a nápravných opatření, jako i další potřebné kroky. Hlavním zaměřením projektu CMS je především předcházení a prevence jakéhokoliv nezákonného nebo neetického jednání v ekonomických a obchodních aktivitách Nemocnice České Budějovice (zejména zadávání veřejných zakázek či vztahy s dodavateli a dalšími partnery, zamezení korupčnímu jednání, aj.). Kromě toho však
bude projekt CMS dopadat i na další důležité oblasti jako např. ochrana osobních údajů, životní prostředí, BOZP a ochrana zaměstnanců. Do projektu CMS jsou už od samého začátku zapojeni kromě představenstva společnosti také členové středního a vyššího managementu NČB. Externě projekt CMS po právní a odborné stránce zaštiťuje advokátní kancelář HAVEL & PARTNERS. Generální ředitel a předseda představenstva NČB Michal Šnorek sdělil k projektu CMS následující: „Jako lékař a manažer jsem přesvědčen, že naše nemocnice patří ke špičkovým pracovištím v oblasti zdravotnické péče v Jihočeském kraji a troufnu si říci, že i v celé republice. Po vzoru dalších prestižních zpravidla soukromých subjektů v odvětví zdravotnictví jsme však cítili potřebu prohloubit aktivity v oblasti compliance a posílit prevenci, abychom ochránili jednak naše zaměstnance, ale i nás jako zaměstnavatele, před případnými negativními dopady porušení zákonů. Další budování transparentní, bezpečné a respektující firemní kultury je pro vedení nemocnice jednou z hlavních priorit“. Důležitým předpokladem úspěchu projektu CMS bude i zřízení nové funkce Compliance manažera, při jehož výběru dodržuje Nemocnice České Budějovice obvyklé standardy a dobrou praxi v podobě funkční nezávislosti této pozice. Compliance manažer by se měl ujmout funkce v lednu 2025. „Vzdělání a osobní i profesní kompetence této osoby budou garantovat fungující compliance. Nechceme, aby tyto aktivity zůstaly pouze „na papíře“, ale aby byly reálné a na každodenní bázi ovlivňovaly pracovní život v naší nemocnici,“ uvedl Michal Šnorek. Aktuálně probíhající projekt CMS bude propojen i s dosavadními compliance aktivitami českobudějovické nemocnice, ať už v oblasti ochrany osobních údajů (GDPR) nebo ochrany oznamovatelů protiprávního jednání (Whistleblowing). V konečném důsledku by tak měl vzniknout robustní compliance nástroj, který bude účinně předcházet jakémukoliv jednání, které bude nezákonné či neetické. „Prosím všechny kolegyně a kolegy o pochopení, trpělivost a součinnost při implementaci CMS. Naším záměrem není vymýšlet další povinnosti a přidávat komukoliv práci, ale ochránit nemocnici a její zaměstnance z právního hlediska. Všem těm, kteří se už teď zapojili, ale ještě i v budoucnu zapojí, velice děkuji,“ uzavřel Michal Šnorek. (tz-nem) Informujeme: Dozor v restauracích, kavárnách, barech a nad prodejem psychomodulačních látek bude zajištovat Státní zemědělská a potravinářská inspekce Deficit vládních institucí za rok 2023 dosáhl 3,8 % HDP PŘEČTĚTE SI U NÁS: Deník Metro – 22. října 2024 Plánovaný protest praktiků se ruší. Ministerstvo se s jejich zástupci dohodlo na podobě úhradové vyhlášky pro rok 2025 Lesy ČR začaly hodnotit nabídky podané v lesnickém tendru 2025+ MPSV vyplatilo 1,2 mld. Kč na zvýšení zaměstnanosti znevýhodněných osob. Zda jim podpora skutečně pomohla, ale nelze vyhodnotit Nové články na webu Deníku TO – 20. října 2024 PŘEČTĚTE SI U NÁS: Deník Metro – 21. října 2024 Teplo na Šumavě a nejen tam