Logo

Fotogalerie

14.10.2017 - Hamry - Ostrý - Malý a Velký Kokrháč

Na cestě od Hamrů Louka pod Vodním zámkem Od Vodního zámku k Bílému potoku Most přes Bílý potok Od Bílého potoka k rozcestí Pod Statečkem Rozcestí Pod Statečkem Po cestě ke Statečku Stateček pod Ostrým Podzimní nálada na cestě směrem k Ostrému Po turistické cestě k vrcholu hory Ostrý Výhled na celý hřeben Prenetu z úbočí hory Ostrý Po kamenných schodech k vrcholu hory Ostrý Turistický přechod pod skalkou s nejvyšším bodem na české straně hory Ostrý Nejvyšší výškový bod na české straně leží na skalce pod hlavním vrcholem hory Ostrý (1279,7 m n.m.) Pohled JV směrem ze skalky pod hlavním vrcholem směrem kudy se táhne státní hranice s Německem. Vzadu na hřebeni jsou vidět Kokrháče,dále za nimi  Svaroh a Jezerní hora Pohled ze skalky. Vpravo vrchol Velký Ostrý (1293 m n.m.), vlevo Malý Ostrý (1266 m n.m.) Pohled na Malý Ostrý s paraglidisty, kteří startují ze startoviště na louce za tímto vrcholem Podél skal pod vrcholem hory Ostrý Dolů od vrcholu po červené směrem na Lohberg, kde se po chvíli sejde z této cesty na hřebenovku Hřebenovka začíná.... Hraniční kameny jako kdyby rostly ze skal :) Skalnatý vrchol 1138 m n.m. s neoficiálním jménem Maxfelsen Před Malým Kokrháčem Pohled z Malého Kokrháče do vnitrozemí ČR Pohled na vrcholy Malého a Velkého Ostrého. Vlevo od středu je vzadu v oparu vidět cca 16km vzdálený vrchol Schwarzriegel (Hohenbogen) Po hřebenovce směrem k Velkému Kokrháči Skály pod Velkým Kokrháčem Těsně pod vrcholem Velkého Kokrháče Dole v údolí lze spatřit vodní nádrž Nýrsko Na vrcholu Velkého Kokrháče (1229 m n.m.) Vrcholová skála Velkého Kokrháče Cestou zpět směrem na Hamry přes Stateček Pohled směrem do údolí k obci Hamry a na část hřebenu Prenetu před západem slunce Rozcestí na Statečku před setměním

Hamry - Obec Hamry je oblíbeným výchozím bodem na hraniční horu Ostrý, na Černé jezero, na bývalou již neexistující obec Zadní Chalupy přes Stateček pod Ostrým. "Stateček" je významnou křižovatkou turistických cest. Červeně značená spojuje Železnou Rudu, Čertovo a Černé jezero s Lovečnou a Zadními Chalupami. Tedy vlastně prochází celý Královský hvozd. Modrá značka přichází od Hojsovy Stráže a Hamrů a pokračuje na Ostrý, případně do Bavorska.

Velký a Malý Ostrý - Velký Ostrý/ „Grosser Osser“ (1293 m n.m.) a Malý Ostrý/ „Kleiner Osser“ (1266 m n.m.) Nápadný dvojvrchol Ostrého dosahuje 1293 m n.m. a nachází se na něměcké straně, asi 10–15 metrů za státní hranicí. Podle siluety byl také nazýván ”Prsa Matky Boží”.
Vyšším vrcholem Velký Ostrý prochází státní hranice. Stojí zde kříž a na bavorské straně turistická chata z roku 1897. Nižší vrchol Malý Ostrý 1266 m n.m. leží zcela na bavorské straně. Tyto skalnaté vrcholy jsou rozděleny sedlem, kde je postavena kaple se zvoničkou. Nejvyšší bod na českém území leží na sousední skále, mezi hraničními kameny č. 23/1 a 23/2 v nadmořské výšce 1279,7 m n.m.)
Z vrcholu Ostrého je nádherný výhled na obě strany hranice do okolní krajiny, např. na Jezerní Horu, Špičák, Pancíř, Prenet a údolí Úhlavy a Klatovy. Někdy je také vidět zřícenina hradu Radyně u Plzně.

Velký Kokrháč - je vrchol ležící v Železnorudské hornatině v Královském hvozdu v nadmořské výšce 1229 m n. m. na hřebeni mezi horami Velký Ostrý (Grosser Osser) 1293 m n. m. a horou Svaroh (Zwercheck) 1333 m n. m zhruba uprostřed. Jde o zalesněný vrchol s rozptýlenými balvany. Nad jihovýchodním sedlem směrem k Svarohu je skalní výchoz Čertova skála.

Malý Kokrháč - menší soused (vzdálený 750 m vzdušnou čarou) vrcholu Velký Kokrháč (1 229 m n. m.) a leží v nadmořské výšce 1169 m n. m. v Železnorudské hornatině v Královském hvozdu na hřebeni mezi horami Velký Ostrý (Grosser Osser 1293 m n. m.) a Svarohem (Zwercheck 1333 m n. m) zhruba uprostřed mezi nimi. Jde o zalesněný vrchol.

Použité zdroje:

- ŽELEZNÁ RUDA A OKOLÍ : Velký a Malý Ostrý (1293 m.n.m., 1266 m.n.m.) [online]. Web: http://www.zelezna-ruda.cz/zeleznaruda/fr.asp?tab=snet&id=1484

Sdílet e-mailem Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet přes WhatsApp Sdílet přes Telegram